cres
Γραφείο Διαμεσολάβησης Υπηρεσίες Εκπαίδευση Ενεργειακός Κατάλογος  
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας | Εξοικονόμηση Ενέργειας | Τομείς Εφαρμογής | Επιλεγμένα Έργα | Εργαλεία  

HYPOS- DILETR

Η εξ αποστάσεως κατάρτιση (distance learning) στο πεδίο των Υβριδικών Συστημάτων Ηλεκτροπαραγωγής (ΥΣΗ) ήταν ο κύριος στόχος του έργου με τίτλο: «Δομή Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης στον Σχεδιασμό & την Λειτουργία των ΥΣΗ» (HYPOS-DILETR). Το έργο αυτό υλοποιήθηκε με επιτυχία από 9 οργανισμούς από 7 ευρωπαϊκές χώρες με το συντονισμό του ΚΑΠΕ, και χρηματοδοτήθηκε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Leonardo da Vinci” της Γ.Δ. για την Εκπαίδευαη και τον Πολιτισμό.

Η διασφάλιση υψηλής ποιότητας εγκατάστασης και λειτουργίας ΥΣΗ αποτελεί μια ουσιαστική απαίτηση για να καταστεί ικανή η βιομηχανία, που περιλαμβάνει τόσο τεχνολογίες ΑΠΕ όσο και συμβατικές, να συμβαδίζει με τα υψηλά πρότυπα σχεδιασμού, λειτουργίας και παρακολούθησης που αναμένονται σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη εμπορική αγορά. Γι’ αυτό το λόγο αναπτύχθηκε και διατίθεται σε ενεργειακούς συμβούλους, σχεδιαστές και χειριστές ένα εκτενές και εξειδικευμένο πρόγραμμα κατάρτισης, σχεδιασμένο να είναι όσο το δυνατόν πιο ευέλικτο ώστε να ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες και απαιτήσεις τόσο των ιδίων ως άτομα όσο και των οργανισμών που εκπροσωπούν.

Το πλήρες εκπαιδευτικό πακέτο στα θέματα των ΥΣΗ, περιλαμβάνει τις σημειώσεις των μαθημάτων, περιπτώσεις εφαρμογής, εκπαιδευτικά βοηθήματα για χρήση στον Η/Υ, και άλλα υλικά (βιβλιογραφικές παραπομπές, κλπ.). Επιπλέον, μια πύλη εξ αποστάσεως κατάρτισης στο διαδίκτυο παρέχει στους μαθητές άμεση πρόσβαση στις πιο πρόσφατες πληροφορίες, και τους επιτρέπει να επικοινωνούν με τους εκπαιδευτές και τους συμμαθητές τους. Μέσω του εργαλείου αυτού παρέχονται 2 προγράμματα τηλεκπαίδευσης τα οποία απευθύνονται στους Σχεδιαστές των Ενεργειακών Συστημάτων και τους Συμβούλους περί Ενεργειακών Θεμάτων, αντίστοιχα.


Τα πλεονεκτήματα της πύλης εξ αποστάσεως κατάρτισης έναντι των παραδοσιακών μεθόδων είναι ότι:
  • οι σπουδαστές μελετούν υπό την άνεση του δικού τους χώρου,
  • ο ρυθμός εκμάθησης ελέγχεται εν μέρει από τον σπουδαστή,
  • απαλλάσσει από τη συνήθη δέσμευση των συμβατικών μαθημάτων που παραδίδονται εντός της αίθουσας, όπου οι σπουδαστές είναι υποχρεωμένοι να παρευρίσκονται για να παρακολουθήσου
  • επιτρέπει τη συμμετοχή σπουδαστών από ολόκληρο τον κόσμο (αυτό αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα ειδικά όσον αφορά στα ΥΣΗ, καθώς αυτά συνήθως εγκαθίστανται σε απομακρυσμένες περιοχές – μακριά από τα κύρια δίκτυα τροφοδοσίας).

Ιστοσελίδα έργου: http://www.hypos-dl.info/

Πληροφορίες:
Δρ. Χ. Μαλαματένιος
Τομέας Εκπαίδευσης
e-mail:malam@cres.gr

Αρχή της σελίδας
© 2006 ΚΑΠΕ - Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας - disclaimer