• +30 210 6603300
  • cres@cres.gr

ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Πρόγραμμα SAVE Eco-Driving Europe

Three instruments for energy efficient vehicle use-ECLAB”-“Subprogram 1: Building the frame for a European Market for EcoDriving


Διάρκεια 01/01/2004 – 31/12/2005
Προϋπολογισμός ΚΑΠΕ 50.620,00 €

Tην οικονομική, περιβαλλοντικά φιλική και ασφαλής οδήγηση (Eco-Driving) έχει στόχο την εξοικονόμηση καυσίμων, την μείωση των αερίων ρύπων και της ηχορύπανσης καθώς και την βελτίωση της ασφάλειας των οδικών μεταφορών. Τα αποδεδειγμένα οφέλη της οικονομικής οδήγησης συνοπτικά είναι:

  • 10-15% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών CO2
  • Μεγάλη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων CO,H/C, NOx κλπ. και της ηχορύπανσης
  • 10-25% βελτίωση οδικής ασφάλειας
  • μείωση κόστους για καύσιμα, συντήρηση οχήματος και ασφάλιση
  • αύξηση της άνεσης μεταφοράς για τον οδηγό & τους επιβάτες
  • αύξηση βαθμού ικανοποίησης και εμπιστοσύνης προς τα δημόσια μέσα
  • μείωση του άγχους σε ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγούς κατά την οδήγηση
  • ίσος χρόνος ταξιδιού σε σύγκριση με τον συνήθη τρόπο οδήγησης
Οδηγήστε σε προσομοιωτή EcoDriving (HNR Game) στο Διαδίκτυο Ο «οικονομικός» τρόπος αλλαγής σχέσεων μετάδοσης σε συνάρτηση με την ταχύτητα ενός αυτοκινήτου
Ελληνική Πιλοτική Δράση: « Εκπαίδευση των οδηγών αστικών λεωφορείων της ΕΘΕΛ για την προώθηση ενός έξυπνου τρόπου οδήγησης ( Eco - Driving )»

Η πιλοτική δράση περιλάμβανε την εκπαίδευση μικρού αριθμού οδηγών αστικών λεωφορείων της ΕΘΕΛ στο Eco - Driving με την βοήθεια του Ολλανδικού Ινστιτούτου VtenL και την εγκατάσταση ηλεκτρονικού εξοπλισμού μέτρησης της κατανάλωσης καυσίμου, χρόνου ταξιδιού κλπ. σε 2 λεωφορειακές γραμμές της ΕΘΕΛ με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την εξοικονόμηση καυσίμου και την αλλαγή στην οδική συμπεριφορά των οδηγών πριν και μετά την εκπαίδευσή τους στις αρχές του Eco - Driving.

Αποτελέσματα: Εξοικονόμηση καυσίμου 10% κατά την ημέρα της εκπαίδευσης και 4,7% σε όλη τη διάρκεια της πιλοτικής δράσης. Ετήσια αξία εξοικονόμησης σε περίπτωση εφαρμογής του Eco - Driving σε επίπεδο ολόκληρου του στόλου της ΕΘΕΛ 6,6εκ. € ή 3εκ. € αντιστοίχως, χωρίς να συνυπολογίζεται η σημαντική οικονομία στο κόστος συντήρησης των λεωφορείων (φρένα, αναρτήσεις, ελαστικά κλπ), η ανάλογη μείωση στις εκπομπές ρύπων, η μείωση του θορύβου, η μεγαλύτερη άνεση των επιβατών κατά τη μετακίνηση και η μείωση του άγχους των οδηγών ως αποτέλεσμα της «ήπιας» οδήγησης.